miércoles, 25 de septiembre de 2013

Volver


“Me voy nueve días” NUEVE, cling! 9 9 9  Jackpot de neón en sus ojos. “¿Dónde vas?” La educación es lo primero. “A España”.  Veo la envidia mala en su sonrisa forzada, la intenta camuflar con un malintencionado “Ah, vas a casa”. Qué puta es la jodida. Me justifico, “No, bueno sí, pero primero vamos unos días a Madrid”. No cuela. Madrid no es suficientemente atractivo para un inglés. “Vas a ver la familia, no?” Puta, puta, puta. “Sí, pero unos días hacemos vacaciones románticas. Nunca he estado en Madrid”. Aprieto el estómago, no me sale la sonrisa. “Bueno, pásatelo bien!”. Desaparece apresurada, como dicta la costumbre. El small talk no permite nada más. Me deja con un ahogado “Gracias” a un receptor del pasado y un nudo seco en la garganta. No quiero volver.

En un parpadeo todo vuelve. La mare em pentina els cabells i me’ls estira ben fort en dues cues a banda i banda. Fem tard a escola. La ginesta altra vegada, la ginesta amb tanta olor. Miro amunt. Més amunt. Balmes en perspectiva, el Tibidabo s’alça en la noblesa. Barcelona puja al cel. Anem totes a l’Escala, hi arriba el tren. Em deixes els teus pantalons? Posa l'automàtic que ens fem una foto. Aquest cap de setmana toca amb el pare. Masella té 55cm, han obert Isards. Pugem a la tossa, la Cerdanya als meus peus. Jo vull una xocolata calenta i un entrepà de truita. El forum xiscla sota els altaveus, La casa azul comença en deu minuts. Hola, hola! Amb qui has vingut? Vull saber-ho tot de tu, ser part de la teva vida. La mercè del 2008; i la del 2009.  Pugem amb prou feines la Creueta del Coll, Narcís ens recull entre els seus braços de formigó. Ens enfilem pel darrere. Farigola, romaní i margarides. Un balancí abandonat entre els matolls. Empeny-me més fort, més amunt. Barcelona als meus peus. S’entrebanca un batec. I hi ha lluna plena en alta mar. El pare m’abraça per la panxa i m’ensenya les estrelles d’una nit d’estiu. El pilot automàtic ens condueix a Mallorca. Les veles onegen amb la brisa nocturna. Noto encara la cremor de la gola i el buit a la panxa. Demà ens esperen ensaimades i sobrassada de la bona per esmorzar. La mare torna del mercat carregada de croissantets de xocolata, donuts i mitges llunes. Amago els donuts entre els cigrons i les llenties. Olga, són per compartir!, crida la mare. No vull! Si els veu el tete, se’ls menjarà tots. Mon germà encèn el discman i mira per la finestra del cotxe; em descalço i recolzo el cap sobre la seva falda. Papa, quant queda? Poc. Dorm una estona. Corro rere seu per l’herba molla. La mare ens ha comprat aneguets per les vacances d’estiu. Tete, jo també vull agafar-los. Tu no pots, ets petita. Albert, deja a tu hermana jugar con los patitos. És l’àvia, que seu a la cadira i pren la fresca de la tarda. I amb la darrera claror d’Amigó, enllesteixo ràpidament els deures d’anglès i entro a classe. Trobo en Jere i la Irene a la taula del fons i no dubto ni un segon. Avui serà un bon dia. Que ve el teu xicot a buscar-te avui? Calla’t puta. I s’enrojola. Tanco els ulls i la pluja em frega els cabells. La pantalla del mòbil s’il·lumina i em poso a xisclar com una bleda. Ja el tinc. I m’aturo un segon i em cauen les llàgrimes sobre una Barcelona càlida. Sento com el cor se’m trenca en mil bocins i m’esgarrifo de pensar en el què he perdut. Torno cap a casa comptant els mesos que han passat. Desperto amb l’angoixa al coll i els ulls negats de plor. Les trobo a faltar. Enfonso el cap sota el coixí i escolto els seus riures. Som al pati de l’escola. Uns immensos ulls blaus em miren amb inocència i, aleshores, just aleshores, sento que m’acompanyaran fins al final de la meva vida. Obro els ulls i desperto en una tremolor freda enmig de la nit. Quan recupero l’aire, em tombo cap als ulls verds que fa estona que em miren amb angoixa. Marxem. És hora de fugir d’aquí. I escolto la veu del pare que em diu que fugir no solucionarà res. Però l’avió ja s’enlaira i la boira ja se’ns menja.   



1 comentario:

  1. Sueños, recuerdos, angustias, sonrisas que se escapan, lágrimas reprimidas, miradas a otra parte, refugio en lo banal, en el trabajo obsesivo…siempre con nosotros, en cuanto bajamos la guardia y nos quedamos solos ante el espejo, ese espejo invisible que se nos pone delante, obstinadamente, recurrentemente. Y rabia por no poder controlar, por no ser dueño de tu vida, por ver que la escriben por ti, como si todo estuviese ya escrito, como si fuese una simple reedición , un déjà vu. Y de repente ves que tu querida hija está atacada por un mal similar. Pobrecita!. Tendrá que adaptarse, curtirse, fortalecerse, si no quiere ser devorada por el pasado. Ha de aprender que el pasado fue y pasado está, descubrir su belleza, incluso la de los malos momentos, que dejan de ser malos y son, simplemente, momentos. Si te digo que tengo la respuesta te miento, a mis 59 estoy tan perdido como a mis 29. Llegar no ha sido fácil, sobretodo llegar sin arrepentirse de nada. Mirando atrás lo justo, nunca para arrepentirse, siempre para disfrutar de todos los momentos pasados. Sin misticismos, con estoicismo, sin pena, con realismo, con el convencimiento de haberlo hecho todo lo mejor que supe, con alegría de tener todavía a mi alrededor mis seres queridos, mis hijos, y mi mujer.Y con angustia de asistir al paso del tiempo con nubarrones a nuestro alrededor. Siempre he creido que lo tenía todo controlado. Y ahora veo que quizás no.
    Siempre has sido la que más tiempo ha ocupado mi mente, es inevitable, buena parte de tus flashes al pasado han quedado reflejados en las imágenes que guardo, en mi fototeca o en mi cabeza (todavía, ya veremos si se quedan ahí).Otra vez se me escapa la sonrisa al verlos aparecer en tu crónica. Es inevitable, nuestra mente es un maravilloso amontonamiento de ellos. Aprende a convivir con ellos sin perder la sonrisa. Ahora mismo se están construyendo los de pasado mañana, y hasta los peores se revestirán de colores amables para volver a hacerte sonreir dentro de unos años. Disfruta del momento y no te agobies, tienes mucha vida por delante. Y piensa siempre en toda la gente que te quiere, que debe ser mucha, porque te lo mereces.
    (me voy, que me está entrando un conflicto con algo, cada dia me siento más débil)

    ResponderEliminar